dimarts, 24 de març del 2009

Basada en 'Assaig sobre la ceguera'

L'altre dia vaig anar al cine a veure Blindness (traduïda al castellà com "A ciegas"), pel·lícula basada en la coneguda novel·la de l'escriptora Sara Mago (ho va dir això algú realment o fou una llegenda urbana d'eixes que diuen?) Assaig sobre la ceguera. No he llegit el llibre, tot i que fa temps que està en la meua llista d'espera mental, així que no puc fer cap comparació entre obra literària i film.

El director de la pel·li és Fernando Meirelles, el mateix de Cidade de Deus i The constant gardener (coneguda per nosaltres com "El jardinero fiel"), entre d'altres.

Què passaria si la gent s'anara quedant cega a causa d'una epidèmia que es va expandint? Aquesta és la hipòtesi a partir de la qual es desenvolupa la trama. El resultat és el caos: un panorama apocalíptic on afloren de manera descarnada les diverses facetes de la condició humana.

La pel·lícula és molt angoixant per moments, tot i tenir algun toc d'humor que trenca la tensió. L'amic que m'acompanyava em va dir després que, durant una bona estona, ho havia passat prou malament. Malgrat això, és un títol que recomane. Trobe que la cinta podria haver estat dirigida, perfectament, per Michael Haneke; de fet em va recordar una miqueta a Wolfzeit ("El tiempo del lobo"), però sent Blindness molt més entretinguda.

El que he dit fa un moment. La recomane. Aneu al cine a veure-la, llogueu-la quan isca al videoclub o baixeu-la d'Internet. Us deixe el tràiler per si li voleu pegar una ullada.


4 comentaris:

DE TOT UN POQUET ha dit...

Hola, Vicent... Conec dos Vicents Terol: un d'Albaida i l'altre que em va substituir en una baixa laboral fa uns anys. Ets algun d'ells? I si no, ja sou tres...

Contesta'm al correu del vilaweb... i ja et donaré el correu habitual. Bon dia.

Anònim ha dit...

me l'apunto!! Vaig estar apunt d'anar-la a veure a sitges, pero epr horaris no podiA!

Vicent Terol ha dit...

Valldalbaidí: Ja t'he contestat per correu, com has vist. Benvingut al bloc; a veure si et deixes caure per ací de tant en tant.

glamboy69: Has llegit el llibre? A mi la pel·li em va agradar molt.

Eva ha dit...

He estat mirant per anar-la a veure... faré cas de la teva recomanació!!!
Una abraçada!!!