diumenge, 29 de març del 2009

Interessantíssima entrevista amb Santiago Alba

Santiago Alba és escriptor, assagista i filòsof. A més de ser un home molt lúcid, té l'habilitat d'expressar-se amb gran claredat, emprant un to tranquil i agradable. Es tracta d'una de les persones (almenys, de les persones que jo he llegit i/o escoltat) que més ens pot ajudar a comprendre el moment actual del complex món capitalista en què vivim. Ah, també va escriure guions per a "Los Electroduendes", dintre del programa dels anys huitanta La bola de cristal.

Aquesta entrevista dura 23 minuts i és més que interessant. Dediqueu-li eixe temps i no se'n penedireu.

8 comentaris:

elisabet ha dit...

si t'agrada l'Alba, de segur que t'encantarà el bloc de mon germà:
http://diaridavort.blogspot.com
Crec que darrerament el té una mica abandonat, però sempre pots remenar...

Anònim ha dit...

Soy un electroduende y nadie me comprende!

Vicent Terol ha dit...

elisabet: Vaig a mirar el bloc del teu germà, segur que m'agrada.

glamboy69: T'agraden "Los electroduendes"? Tenien una càrrega crítica molt forta.

Joan Vecord ha dit...

Hola Vicent! Sóc l'Ivan, el germà de l'Elisabet. A part del blog que cita ma germana, més "personal", en tinc un segon de més específic i amb un títol ben transparent, on vaig traduint els articles del Santiago Alba Rico al català:

www.albaricoencatala.blogspot.com

Salut!

Speaker ha dit...

Vaja, interessant això que diu de la repetició incessant de l'ensorrament de les torres bessones, i com això provoca plaer (no sé ara si era el mot exacte, tant fa) en qui ho veia, sense parar-se a analitzar potser el que significava, la tragèdia humana. De seguida he pensat en com els mitjans de comunicació cada vegada són més un show ("Y hoy les ofrecemos el 5º, el 5º caso de violencia de género...") que un informatiu.

Interessant el paio aquest. Fa por pensar que fa vint anys podíem dir coses que ara ja no podem... és que anem arrere? M'haguera agradat que aprofundira en això, que explicara casos concrets, perquè llavors jo era un xiquet i no m'assabentava de res.

Content de descobrir el teu blog, hi vindré sovint. Si t'avorreixes pots fer una ullada al meu

Salut!

Vicent Terol ha dit...

Josep Lluís, benvingut al bloc. M'alegre haver-te descobert el Santiago Alba. He entrat al teu espai, però encara no he tingut temps de veure'l amb deteniment. Salutacions!

Met ha dit...

Una entrevista força interessant. Coincideixo amb l'anorreament mental que imposa la televisió i que tots hem deixat que mani a casa mentre dinem, sopem...
Cal canviar el xip, i crec que els blogs entre d'altres, poc a poc van fent el fet.

Vicent Terol ha dit...

Benvingut al bloc, Met. Estic d'acord amb tu: a través dels blocs podem difondre opinions, veus poc escoltades i altres coses que els mitjans de comunicació no contenen.