dilluns, 8 de juny del 2015

Conversacions a tres bandes: Compromís, PSPV i Podem

Ens han fet arribar a L'aixeta una gravació de la darrera reunió entre Ximo Puig (PSPV), Mònica Oltra (Compromís) i Antonio Montiel (Podem). Ací us oferim una transcripció d'un fragment d'aquesta.




Ximo Puig: Hola. Sóc Ximo President. Com esteu?
Mònica Oltra: Per què et presentes, si ja et coneixem?
Antonio Montiel: Tenemos que ocupar la centralidad del tablero.
M.O.: Però Antonio... Tu parles valencià, no?
A.M.: Sí, el parle perfectament. Què diu aquell?
X.P.: Eh? Ximo President! Ximo President!
M.O.: Va, Ximo! No faces el moniato, que ja n'hem tingut prou, de moniato.
X.P.: La presidència de la Generalitat no la va a decidir el senyor Iglesias.
A.M.: Se puede dar la voz a la gente. Que hable la gente. La gente puede decidir eso.
M.O.: El que toca ara és decidir el què, no el qui. Això ja vindrà, redell!
X.P.: Mira que me'n vaig amb Ciudadanos, eh? Jo no volie, però m'esteu obligant a fer-ho.
M.O.: Podem posar un poc de trellat i parlar de línies programàtiques?
A.M.: Ara tenim una finestra d'oportunitat per a assaltar la Generalitat. Mònica té raó.
X.P.: Mònica! Per què et vols erigir en presidenta? Jo sóc el més votat!
M.O.: Jo?? No he dit res d'això. Les dones no veiem les coses en termes de testosterona.
X.P.: Ho he llegit al Levante!
A.M.: Asistimos a la descomposición de un ciclo de bipartidismo.
M.O.: Jo espere que tinguem reunions amb trellat. Deixa't estar del Levante i del Levanto. Ací estem parlant nosaltres.
X.P.: Els valencians i les valencianes han votat l'opció de Ximo President. Ximo President sóc jo. Per tant, jo seré el president Ximo President.
A.M.: Però Ximo. Si et dóna igual pactar amb Compromís que amb Ciudadanos, quins són els teus principis?


(Continuarà)

1 comentari:

Oliva ha dit...

PRINCIPIS?...AIXO QUE ES?.