dimarts, 3 de març del 2009

Fugir de les falles

Un any més, tornen les falles. Sembla que ja han començat amb les mascletaes i que l'ambient faller ja és present. Com que treballe a la zona d'Alacant, tinc la sort d'estar lluny de tot això, almenys entre setmana. En anys anteriors he aprofitat eixos dies de vacances per viatjar a Barcelona o a algun altre lloc: no som pocs els que no aguantem el soroll, la coentor estètica i la invasió impune dels carrers per part dels falleros.

És un bon moment per recordar el vídeo gravat per Conflictivos Productions fa dos anys, on el Tio Masclet ens parlava de les falles, transmetent molt bé el significat real d'eixa festa... Disfruteu-lo.


5 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Jo confesso que sempre que puc m'acosto a València per les falles... però, tal com diu la meva dona, les meves són unes falles light: el que m'agrada és sortir ben de nit, amb una motxilleta a l'esquena a voltar totes les falles que pugui, fer fotografies i tornar-me cap a casa. Veure algun castell i alguna mascletà (cada cop menys) i menjar els bunyols de carabassa que fa la meva cunyada.

Anònim ha dit...

A mi em sembla una festa posseïda epr un floclore d'alló me´s caspós, tot iq ue he de confessar que la caspa portada aun extrem tan barroc té un punt atractiu antropològicament!

Eva ha dit...

Jo no he anat mai, i sempre que s´apropen aquestes dates penso: una any tinc que anar... però passen i encara no ho he fet...
Potser tot aquest tumult de gent és el que em frena... però bueno, algun dia serà...
Una abraçada!!!

Vicent Terol ha dit...

Carquinyol: Benvingut al bloc, primer que res. No dic que les falles no tinguen el seu encant, però un ja està fart d'elles i del que les envolta. Els meus amics de Barcelona tampoc entenen que escape de les falles.

glamboy69: Comprenc el que dius, però a mi no m'atrau aquest suposat frikisme en concret. Segurament, si no fora valencià ho veuria de forma diferent.

Eva: Potser si no has estat mai et resulte interessant i divertit. Això sí, la ciutat de València està més que plena de gent durant eixos dies.

elisabet ha dit...

Ai, el tio Masclet! Ja me'n recordo d'aquest vídeo... En el meu cas, quan fa cosa de nou o deu anys vaig venir a viure a València, em feia gràcia anar a les falles i viure'n l'ambient. Ara, em sap greu dir-ho, n'estic tipa...