diumenge, 26 d’abril de 2009

Per què faré vaga el dimarts 28


Com a mestre de Primària, aquest dimarts 28 d'abril faré vaga per tal de protestar contra la impresentable política educativa del Govern Valencià. No aniré a treballar per a denunciar la situació de precarietat en què es troba l'ensenyament públic al País Valencià. Faré vaga perquè, en la negociació entre la Plataforma per l'Ensenyament Públic i Conselleria, l'administració va respondre a les tretze reivindicacions plantejades amb un document que era una burla i una provocació: entre d'altres coses, van tenir la prepotent actitud de mantenir el desficaci d'obligar a impartir Ciutadania en anglés, mentre la Justícia no es pronuncie definitivament sobre la possibilitat de fer objecció a l'assignatura.

Parle de precarietat a l'ensenyament públic i sé que aquest terme, sense més explicacions, ens dóna poca informació sobre la realitat que cal denunciar. És important entrar en els detalls, fent que la gent conega els motius que ens han d'impulsar a tots els valencians a sumar-nos a la vaga del dimarts. És per això que, a continuació, expose els tretze punts reivindicats per la Plataforma.


1. La constitució immediata d’una xarxa pública per a xiquets i xiquetes de zero a tres anys capaç d'atendre tot l'alumnat en el curs 2009-2010.

2. La creació de 300 places de llengua estrangera que garantesquen l'ensenyament eficaç a l'inici del curs vinent en totes les unitats de quatre i cinc anys.

3. Començament i finalització en 2009 d’una negociació amb la Comunitat Educativa d’un nou mapa escolar que responga a les noves necessitats d’escolarització. Eliminació dels barracots en un termini de dos anys.

4. L'adequació de les plantilles reals i necessàries de tots els centres públics d'infantil, primària i secundària a les necessitats educatives actuals, en haver quedat desfassada l’existent, que s’arrossega des de 1997.

5. La catalogació lingüística dels llocs de treball de secundària, prèvia negociació; l'establiment d'un pla de formació del professorat per adquirir la competència lingüística i la garantia de continuïtat de les línies en valencià.

6. La modificació del Decret que regula el procés de matriculació i la creació de les comissions estables de matriculació de districte o localitat per garantir una distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives especials, de compensació educativa i nouvingut entre tots els centres sostinguts amb fons públics.

7. L'adopció de les mesures necessàries perquè l’alumnat acabe l’ensenyament obligatori amb les competències bàsiques per a expressar-se correctament en les dues llengües oficials i per a comunicar-se en una llengua estrangera.

8. El disseny, l'execució i l'avaluació de l’eficàcia dels programes necessaris per a compensar les deficiències de l’alumnat amb la finalitat que no abandone el sistema educatiu durant les etapes obligatòries i obtinga el títol de Graduat.

9. L'adopció de mesures motivadores perquè l’alumnat amb titulació de Graduat en Educació Secundària continue realitzant estudis postobligatoris, sobretot, aquells de Formació Professional de Grau Mitjà i Superior necessaris per al desenvolupament econòmic i social sostenible del nostre país.

10. El cessament de totes les persones que desenvolupen funcions d'inspecció amb caràcter temporal per designació directa dels responsables polítics de la Conselleria d’Educació i la convocatòria d'un procés selectiu que respecte escrupulosament els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat per accedir al Cos d'Inspecció Educativa.

11. La neutralitat màxima de l'administració i el fi d'actuacions partidistes encaminades a controlar les juntes directives dels centres escolars.

12. La retirada immediata de l’Ordre d’Educació per a la Ciutadania i la paralització dels processos administratius iniciats contra el professorat o juntes directives.

13. La concessió de beques de transport i menjador escolar per a l'alumnat d’ed. infantil, de batxillerat i de F.Professional i la seua gratuïtat en tot el procés escolar.



La vaga ha de ser duta a terme pels mestres i per la resta de la comunitat educativa. En aquest sentit, vull comentar dues coses. La primera d'elles és que els mestres no estem obligats a comunicar a la direcció del centre, amb antelació, la nostra decisió de fer vaga. Per altra banda, és possible que per a algunes mares i/o pares no siga possible quedar-se els xiquets a casa eixe dia; si es així, no hi ha cap problema, donat que l'escola ha d'oferir uns serveis mínims; tot i això, sí seria molt important un esforç per col·laborar amb una acció que pot contribuir a la millora de l'ensenyament.



A més de la vaga, el dimarts 28 hi ha tres manifestacions a les 19h: a Castelló (Direcció Territorial), a Alacant (Direcció Territorial) i a València (Plaça Manises). Hem de tractar d'estar en eixes protestes; hem de fer-nos escoltar eixe dia.

5 comentaris:

Eva ha dit...

Ei, feia dies que no passava per aquí però veig que la cosa va endavant....
Que vagi bé i a veure els resultats...
Una abraçada!!!

Vicent ha dit...

Això, que ja et trobava a faltar, hehe...

Esperem que la vaga tinga el seu impacte i les coses puguen millorar una miqueta, que ací al País Valencià l'ensenyament públic està molt malament.

Salutacions!

kirikú ha dit...

És veritat, si volem que alguna cosa canvie del nefast sistema educatiu valencià, si volem que s'acaben els mètodes antidemocràtics que practica la Conselleria, hem de fer vaga el dimarts.

A l'escola dels meus fills som els pares qui hem portat la iniciativa en aquesta vaga. Van a ser molts els qui no portaran els xiquets a escola eixe dia.

(per un dia la gent es busca la vida com siga ... com quan estan malaltets i te'ls has de deixar)

I anirem a València a la mani. Clar que sí!

Vicent ha dit...

kirikú: No m'estranya el que dius sobre la iniciativa en la vaga, veient l'ambient d'alguns col·legis (no vull assenyalar...).

Saps quin és un dels comentaris habituals per part de molts mestres? "No, si jo faria vaga... Però és que em ve molt malament que em descompten els 60€...". Serà molt respectable, però pense que els mestres -comparant-nos amb altres treballadors- no ens podem queixar del sou. I la situació de l'escola pública és terrible...

Tercera Opinión ha dit...

Hola, en relación a la manifestación del día 28 de abril, te invito a leer mi artículo sobre la educación en la Comunitat Valenciana:

LA MALA EDUCACIÓN:
http://www.terceraopinion.net/2009/05/03/la-mala-educacion/

Un saludo.