dimecres, 1 d’abril del 2009

Realisme pedagògic

M'estic preparant les oposicions per a professor d'anglés a Primària, i una de les coses que he de fer és elaborar una programació didàctica: es tracta d'una mena de guia on, seguint les orientacions que dicta l'administració, han d'estar inclosos els continguts de la matèria per a tot un any.

El primer que has de fer és elegir un curs i, a partir d'ahí, anar mirant llibres que s'utilitzen actualment per tal d'anar configurant el llistat de temes que vas a tractar. Jo estic preparant una programació per a 5é, i una de les coses que sol abordar-se en aquest nivell és el tema dels oficis.

He mirat, com apuntava abans, diferents llibres. I he pogut observar que les editorials aposten per un interessant realisme en l'assumpte dels jobs (treballs), atenent als que presenten de forma reiterativa. Qui no coneix, per exemple, a un/a film star (estrella de cine)? I a un/a singer (cantant)? Quin ofici hi ha més normal que el de detective? I no parlem de la quantitat d'amics scientists (científics) que jo mateix tinc (i vosaltres també, segur...). Quin xiquet no té una mare astronaut?

A nivell pedagògic, als papers de l'administració, es diu que en l'assignatura d'anglés és molt important el factor motivació. I les editorials ho tenen en compte. O no?

4 comentaris:

Francesc Mompó ha dit...

Sí, l'ensenyament i la societat sempre han anat agafadetes de la mà. Encara com i tenim una conselleria d'educació que ens raciona els diners perquè no ens fem malgastadors (així algú es podrà comprar vestits de jaqueta)

Anònim ha dit...

jo vaig començar a preparar-me les opos de 2aria i ho vaig deixar epr impossible!

Vicent Terol ha dit...

Francesc: Està clar que la precarització de l'ensenyament públic està feta amb bones intencions... (Em diu el Mozilla que "precarització" és incorrecte!).

glamboy69: És un sacrifici, la veritat.

Eva ha dit...

Ja veus no? Motivació.... Motivar és engrescador ... però que malament que ho passes quan veus aquelles caretes que diuen... ostres!! quin rotllo....
Molta sort amb les opos...
Una abraçada!!!