divendres, 26 de desembre del 2008

Associacions mentals

Hi ha una cosa que m'ocorre cada vegada més; no sé si és degut a que u es fa major i la base de dades cerebral va ampliant-se. M'explique a continuació.

El que em passa més sovint que abans és el fet de conéixer gent nova que associe a gent concreta que he conegut en el passat. Per exemple, aquest any tinc una companya de feina que em recorda moltíssim una altra que vaig tenir fa tres anys. No parle, necessàriament i exclusiva, d'una semblança física. En aquest cas concret són persones robustes, amb caràcter, veu ronca, riure paregut... És un conjunt que, sense anàlisi conscient, vaig veure que em duia a connectar una persona amb l'altra.

Com deia, cada vegada em passa més això. No sé si l'ampliació del currículum de gent coneguda al llarg dels anys fa més probable aquest tipus d'associacions. Potser també té a veure amb les meues característiques. La veritat és que no he preguntat molt a la gent sobre açò ni he buscat informació al respecte.